Allt på ett ställe.
Färre papper.
Färre papper.
Transpa är en helhetslösning som byggts och utvecklas specifikt för transportbranschen.
Tidrapportering, personalplanering, löneberäkning och en enklare vardag är i fokus.
Tidrapportering, personalplanering, löneberäkning och en enklare vardag är i fokus.
Med Transpa som nav för er planering och administration får ni en stark länk mellan kontor, förare och åkare samt kan göra stora tids- och kvalitetsvinster genom att automatisera exempelvis övertidsberäkning, varningar vid överträdelser samt löneuträkning.
Lösningen är helt webbaserad och “född i molnet” vilket innebär att ni alltid vet var ni har er information och kan jobba synkat oavsett plats eller pryl (dator, platta, telefon).
I korta drag, Transpa är en lösning för:
- Alla uppgifter om personal och utrustning på ett ställe - lättillgängligt och sökbart.
- Digital tidrapportering - registrera tid och resor eller importera från förarkort.
- Jobba via mobilen - utöver tidrapportering finns schema, handbok, blanketter och mer alltid till hands.
- Snabb och korrekt löneberäkning. Alla beräkningar följer kollektivavtalet och de mest förekommande lokala överenskommelserna.
- Planera personal, uppdrag och fordon samt få översikt över kommande frånvaro och resursbehov
- Optimering av verksamheten genom att alltid ha uppdaterade nyckeltal nära till hands.
Vi finns här när du behöver oss
Vi som jobbar med Transpa finns främst på vårt kontor i Munkedal men ni hittar oss också på de flesta orter där Visma har kontor, exempelvis i Stockholm, Göteborg och Malmö. Dessutom är vi alltsom oftast ute på vägarna om du vill träffas och som kund till oss har du alltid nära till kontakt via vår support eller vårt användarforum. Som ny kund får du och dina kollegor alltid en skräddarsydd introduktionsutbildning.
Vår utveckling är användardriven
Vår produktutveckling leds från Sverige i nära dialog med våra användare. Minst en gång om året har vi som ambition att träffa våra kunder runt om i Sverige för att höra vilka utmaningar de står inför och vad som funkar/inte funkar - det lägger också grunden för vad vi prioriterar i utvecklingen av vårt system för effektiv tidrapportering, personalplanering och löneberäkning i transportbranschen
Vår historia
I februari 2024 har Transpa varit ett stöd för verksamheter inom transport, logistik och entreprenad i 20 år. Och vårt sätt att hjälpa företag att digitalisera har under dessa år hållit jämna steg med såväl branschens som teknikens utveckling, inte sällan har vi också legat steget före. Sedan 2016 är vi en del av Visma. Beslutet om att förvärvas och bli en del av Vismas ekosystem togs av Transpas upphovspersoner Stig-Arne Olsson och Torbjörn Eliasson med ett tydligt argument: Att ännu starkare och snabbare kunna möta teknikskiften och ge sin kunder (befintliga och kommande) närhet till ett brett utbud av tjänster som effektiviserar deras vardag.
Hämta vår e-guide och läs mer om Transpa samt varför digitalisering är en investering.
Våra kunder
Våra kunder återfinns främst inom transport, logistik, bud och kurir samt buss och taxi. Här kan du se vad några av dem tycker om oss och vårt system.
Boka demo
Vi visar och berättar gärna hur Transpa skulle kunna underlätta för dig och dina kollegor. Kontakta oss, så bokar vi in en webbdemo.
Kontakta oss
Hör gärna av dig för ett förutsättningslöst samtal, om du har frågor eller vill ha en personlig webbdemo utifrån era behov och förutsättningar.